diumenge, 15 de maig del 2011

205è joc literari


 Un nou joc literari de "Tens un racó dalt del món", com sempre suggerent, m'ha inspirat aquest senzilla i curta història. Gràcies Jesús per provocar-ho.


Recordo que li deien el Viatger i solia passar cada primavera puntual com un rellotge suís. Baixava pel turó de l’est, travessava la plana per entre el verd de l’ordi esquitxat de roselles, entrava al poble per la font vella, resseguia el carrer Major saludant a tothom i sense parar s’allunyava fins a perdre’s dins la roureda de l’oest, més enllà de la creu de terme. Sempre al mateix pas, sense aturar-se per res, marcant la cadència amb el dring d’una petita esquella que duia penjada del coll. Com si li donessin corda.
Una vegada en veure’l aparèixer m’hi vaig acostar i el vaig seguir una bona estona, saltironant al seu costat per seguir les llargues passes que feia. Ell no deia res, només em somreia i jo, tímid infant, me’l mirava encuriosit. Finalment em vaig atrevir a preguntar-li:
Perquè camineu sempre sense parar?  
Em va mirar i em va dir:
Per que jo moc el món. Aquesta bola immensa es belluga perquè jo la desplaço a cada pas que faig, totes les passes iguals, com igual és la durada de cada segon, de cada minut, jo faig que després del dia vingui la nit, i després una altra vegada el dia. L’estiu després de la primavera i l’hivern darrera la tardor.
Jo, que no vaig saber si creure-me’l, vaig pensar en el ratolí de l’escola, corrent dins la roda sense parar, empaitant no sé ben bé què.
Ara de gran el recordo cada cop que, al gimnàs, camino sense moure’m de lloc damunt de la cinta, igual que el ratolí i penso que potser sí que, si el món no s’ha aturat és perquè el Viatger encara camina al ritme de l’esquella.
 

6 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

gràcies de nou per participar

Ma. Rosa ha dit...

De sencill res, eh? Molt original. I potser no és "cuento" i és veritat que el món gira perquè hi ha Viatgers i ratolins i gent al gimnàs!

Rafel ha dit...

Una curiosa manera de descobrir el per què de la rotació de la Terra.

Quadern de mots ha dit...

Ara entenc això d'aquest bastó tant gran i fort que fa servir. Viatjar és molt cansat, sobre tot quan ets tu qui mous el món sense parar.
Fins aviat.

montse ha dit...

M'agrada aquest relat que gira i gira al voltant de la roda del temps.

Eva ha dit...

M'ha agradat molt aquest relat. Ja sospitava que si ens aturem s'atura el món...